Sevgili anneler, hamilelik süreci bir annenin çocuğunun gelişimine destek verdiği en önemli dönemlerden biridir.

Hamilelerin beslenmesi, kendi ve bebeği için gerekli olan her şeyi içermelidir.

İki kişilik beslenme ve porsiyonları artırmak yerine, ne yediğine özen göstermek, bebeğin ve annenin sağlığı açısından daha doğru olacaktır.

Uzmanlar, hamilelik boyunca günde 1800 kaloriden daha az alınmaması gerektiğini belirtiyorlar.

Günlük enerjinin %20’si proteinlerden, %25-30’u yağlardan, %50’si de karbonhidratlardan alınmalıdır.

Peki günlük beslenme programımızı nasıl düzenleyeceğiz?

Günlük beslenme programını düzenlerken belirli besin gruplarını bilmekte fayda vardır.

Bunlar:

  • Ekmek ve tahıl grubu
  • Et-yumurta ve kuru baklagiller
  • Süt ve süt ürünleri
  • Sebze ve meyve grubu
  • Yağ ve şeker grubu

Günlük Protein İhtiyacı

  • Hamilelerin günlük protein ihtiyacını karşılaması için et, yumurta ve kuru baklagillerden zengin beslenmesi gerekmektedir.
  • Bunun için günde yaklaşık 3-4 porsiyon protein alınması gerekmektedir.

Kalsiyum İhtiyacı

  • Hamileler kalsiyum ihtiyaçlarını süt ve süt ürünleri grubundan karşılarlar.
  • Doktorları tarafından önerilen demir takviyelerini alırken, bu takviyeleri süt grubu besinlerle birlikte almamaya özen göstermelidirler. Çünkü süt ve süt ürünleri grubundaki besinler demir emilimini azaltır. Yumurta ve et demirin en önemli kaynaklarındandır.
  • Bunun için her gün mutlaka 1 adet yumurta ve etli yemekler (kıymalı sebze yemekleri, köfte gibi) tüketmeye özen göstermelidir.

Tahıllar

  • Diğer bir besin grubu olan tahıllar da B vitaminlerinden zengindir.
  • Hamileler ekmek seçerken tam tahıllı ekmekleri seçmelidirler.
  • Bulgur, tam buğday unundan yapılmış makarnalar, ekmek ve tahıl grubu içindedirler.

Sebze ve Meyveler

  • Sebze ve meyve grubu besinler vitaminler açısından zengindir.
  • Mutlaka her sofra da salata, söğüş sebzeler ya da sebze yemekleri tüketmekte fayda vardır.
  • Meyveleri ara öğünlerde yemekte fayda vardır.
  • Meyve suları tercih edilebileceği gibi, meyveleri olduğu gibi kendi posasıyla yemek kabızlık probleminin oluşumuna da engel olacaktır. Bu yüzden meyveleri posalarıyla tüketmek, meyve sularından daha çok tercih edilmelidir. Şeker ihtiyacınızı da yine meyvelerden karşılayabilirsiniz.

Yağlar

  • Yağlar günlük beslenmemizde farkında olmadan aldığımız bir gruptur.
  • Bunun için günlük ekstra yağ alımını abartmak beslenmeye fazla yük oluşturur.

Su

  • Diğer bir önemli konu da su tüketimidir. Hamileler, emzirme dönemi de dahil olmak üzere günde 10-12 bardak su içmelidirler.
  • Unutmayınız ki beslenmeniz ne kadar düzenlerseniz düzenleyin, besinlerin bebeğe taşınması ve atıkların atılması için suya ihtiyaç duyarız.
İlgili İçerikler