Menu
Sağlıklı Bebekler Mutlu Anneler Kulübü
0850 532 3 386
b1

Sağlıklı ve Dengeli Beslenme

Bebeklerde Sağlıklı Beslenme Önerileri ?

  • İlk besin ilk 6 ay sadece anne sütü olmalıdır. Anne sütü yeterli ise su dahi verilmemesi önerilir. Anne sütü içeriği bebek için yeterlidir.
  • Anne sütü olmadığı durumda inek sütüne 1 yaşına kadar baş vurulmamalı onun yerine anne sütüne göre hazırlanmış yenidoğan mamaları tercih edilmelidir. (Bu mamaları biberon yerine fincanla ve ya kaşıkla vermeniz daha doğru olacaktır. Biberon tercihinizi de sağlık bakanlığı tarafından onaylı ürünlerden yana kullanmalısınız.)
  • 2 yaşına kadar emzirmeye devam edebilirsiniz.
  • 6. aydan itibaren ek besinlere başlanmalıdır.
  • Baharat, tuz, şeker gibi besinler 1 yaşına kadar kullanılmamalıdır.
  • Bebeğinizin yiyeceklerini günlük olarak hazırlamalısınız.
  • Yapılan yemeklerin suyu, et ve ya tavuk suyu tek başına ek besin değildir. Sebzelerle birlikte verilmelidir.
  • Bal, çilek gibi allerji yapabilecek besinleri 1 yaşından sonra kullanmalısınız.
  • Çiğ yumurta ve içinde bulunan besinleri beslenmesinde tercih etmemelisiniz. (2 yaşına kadar)
  • İlk defa vereceğiniz besinleri aç karnına deneyin ve ısrarcı olamayın. Birkaç gün sonra tekrar vermeyi deneyebilirsiniz.

Bebek Beslenmesinde Yumurtanın Önemi ?

Gelişim için gerekli protein, vitamin, mineral ve yağa sahip olan yumurta, çocuk beslenmesinde önemli bir yere sahiptir. Bu nedenle bebeklere dahi 8. aydan itibaren verilmeye başlanır.

A vitamini ve bazı B vitaminleri bakımından zengin bir yiyecek olan yumurtada demir, fosfor, magnezyum, kükürt ve sodyum gibi mineraller bulunur. Yumurtanın sarısı, akına oranla daha fazla yağ, protein ve demir içerir.

Bu nedenle beslenme problemi olanlara, kansızlık sorunu yaşayanlara yumurta sarısı yemeleri önerilmelidir. Yumurta ne kadar taze olursa, o kadar da besleyici olur. Düşük sıcaklıkta bekletilen yumurtalarda A, uzun süre bekletilen yumurtalarda ise B12 vitamininde bir azalma görülür. Bu nedenle özellikle çocuklara yedirilecek yumurtanın günlük olmasında fayda vardır.


Bebek Beslenmesinde Balığın Önemi ?

Balık, biyolojik değeri yüksek protein ve esan­siyel aminoasit kaynağıdır. A, K ve B grubu vitaminleri, fosfor ve çinko kay­nağıdır. Kılçık kısımları ile yenilebilen balıklar iyi bir kalsiyum kaynağıdır. Somon, tuna, sardalya, uskumru, ringa balığı gibi yağlı balıklar yüksek oranda omega-3 çoklu doymamış yağ asitleri içerir ve bu yağ asitleri nöro­motor gelişim için önemlidir. Tuzlu su balıkları iyi bir iyot kaynağıdır.

Balığa başlamak için 8. aydan 12. aya kadar tavsiyeler bulmak mümkün. Bebeğinize balık vermeden önce doktorunuza danışmanız önemlidir.  Zira balık alerjik bir yiyecektir ve çocuğunuzun alerji geçmişi varsa buna dikkat etmeniz gerekebilir.

Balığa başlarken tatları daha nötr olan beyaz etli balıkları tercih edin. Balık kılçığı tehlikeli olabilir. İyice ayıklayıp kılçık kalmadığından emin olun. Sebzelerde olduğu gibi balığın da fazla ısıya maruz kalması besin değerini düşürüyor. Buharda pişirmeyi tercih edin.