Menu
Sağlıklı Bebekler Mutlu Anneler Kulübü
0850 532 3 386
takvims

Hamilelik Takvimi

Hamileliğin ilk haftalarında, hormonal değişiklikler sebebiyle mide bulantıları oluşabilir. Bu genelde 13. ve 15. haftalar civarında son bulur. Bu sürenin kolay geçmesi için birkaç ipucu vardır.

    • Sabah yataktan kalkmak için acele etmeyin. Uyandığınızda başucunuzda tuzlu krakerler ya da leblebi gibi atıştırmalıklar bulandırmakta fayda vardır.
    • Kahvaltı tercihiniz de önemlidir. Poğaça, açma gibi yağlı yiyecekler tercih edilmemelidir. Bunun yerine kızarmış ekmek tercih edilebilir.
    • Öğünlerde porsiyonlarınızı küçük tutmak ve sık sık atıştırmak, mide bulantınıza iyi gelecektir.
    • Uzun süreli açlıklar mide bulantınızı arttıracağı için hiçbir şey yiyemeyeceğinizi düşündüğünüzde bile çok küçük atıştırmalıklar tercih edebilirsiniz.
    • Asitli içecekleri tercih etmemelisiniz.
    • Zencefil ve bazı bitki çaylarını 2 fincanı aşmayacak şekilde deneyebilirsiniz.
    • Et, balık ve tavuk gibi hayvansal proteinleri almıyorsanız, bu ihtiyacınızı süt, yoğurt, peynir ve kuru baklagillerden karşılamaya özen gösteriniz.

 

  • Fırınlanmış patates, tuzlu kraker, leblebi, kızarmış ekmek ve grissini gibi kuru ve nişastalı besinler midenizi bastırmak için faydalı olacaktır. Çantanızda bu besinleri eksik etmeyerek gün içinde yiyebilirsiniz.

 

Bütün bunların yanı sıra aşırı stres ve yorgunluk mide bulantınızı arttırabileceği gibi vitamin, mineral ve karbonhidrat yönünden fakir beslenmek de bu sürecin daha zor geçmesine sebep olabilir.

 

Gebelik Haftası Hesaplayıcısı

 

Bu sayfayı görüntüleyebilmek için üye olmanız gerekmektedir.